زندگی من= (خودآگاه + ناخودآگاه) من

زندگی من= (خودآگاه + ناخودآگاه) من

خدایا برای تو حرکت می‌کنم؛ تمام سعی خود را به کار می‌گیرم؛هدفمند و پرشور گام برم
زندگی من= (خودآگاه + ناخودآگاه) من

زندگی من= (خودآگاه + ناخودآگاه) من

خدایا برای تو حرکت می‌کنم؛ تمام سعی خود را به کار می‌گیرم؛هدفمند و پرشور گام برم

مشهد- هتل پردیسان - راه‌های حل اختلاف عاطفی (دعوای درست عاطفی) - دکتر شیری

ویژگی رابطۀ عاطفی خوب:         

3فضا دارد       مجوز نیست==> محیط رابطه بودن و دیگری رو در خود حل کردن

                                                                      دقت به فضای مشترک رو باید داشت نه اینکه من راه خود او راه خود


**نقطه‌ای که انفراد (فردیت) آدم تشکیل میشه==>از مالکیت‌های سالم است==>........... ِ من

**فرسودگی==> اشخاصی که فردیت دیگران رو در خود حل میکنن

**اونایی که حل میشن ==> روزی بالا میارن

**رشد==> همه بیاید در دیگری حل بشیم؟ نه

          ==> کسی که نهال کیوی داشته باید مراقبت کیوی بشه و در آخر کیوی است


  • فضاهای شخصی در ذیل فضای مشترک تعریف میشود (به‌ویژه در یک ازدواج خوب)
  • دو نفر در یک رابطۀ عاطفی خوب، حتماً دارای اختلافاتی می‌شود
  • اغلب درست نمی‌کنیم==> با جاش میذاریم کنار یه نوش رو میاریم==> کنترل ویدئو پروجکشن خرابه؟ تعمیر نه! جدید می‌خریم
  • ازدواج خوب یک شانس یا شروع نیست یک هدف است که باید به آن رسید


وارد تعشق، رابطۀ عاطفی و ازدواج میشیم با این پیش‌زمینه:



 هر اختلاف دو بخش دارد==> الف.محتوای اختلاف؟ 1.موضوع

                                                                 | ---------------------|

                                                                 |  2.شخصیت من    |

                                                                 |                          |==> دو سر این دعوا کیان؟

                                                                 |  3.شخصیت او      |

                                                                 | -------------------|

                                       

                                        ب.چهارچوب دعوا؟  1.سواد عاطفی

                                                                   2.مهارت‌های ارتباطی



اقتصاد نوازشی اشنایدر:


**نوازش ناسالم را رد نکن==>  صحیح: اگر فکر میکنی ناراحت میشم نگو


طیف گسترده‌ای از احساسات خود==> هوش عاطفی ==> دامنۀ لغوی بالا در توصیف حس


نوازش==> شما هستی

        ==> اون شخص هست و نشون میده که شما هستی


فردیت         ==> گلف

ارتباط دو نفره==> پینگ پنگ


** داشتن صداقت حتی صداقت بی‌رحمانه=====> خط قرمزهای دعوا و به نوعی نقاط ضعفتان را بیان کنید (دقیق یادم نیست شاید اشتباه باشه؛ دوستانی که بودید لطفاً اگر اشتباست تصحیح کنید


نوازش==> شرطی     ==> برای کار توست              ==> مثبت (کاری که انجام دادی خوب ...)

                                                                         ==> منفی (کاری که انجام دادی بد ...)

        ==> غیر شرطی==> برای خود واقعی تو است  ==> مثبت (تو خوب هستی)

                                                                         ==> منفی (تو بد هستی)


** فیلتر نوازشی==> نوازش‎های مثبت را عبور نده و منفی را بپذیر


** 4سبک ارتباط یا گفت و گو ==> سکوت

                                       ==> منفعل (ننه من غریبم بازی==> ابهام گویی، ببخشید گویی)

                                       ==> تهاجمی

                                       ==> پرجرأت (نسبتاً مطمئن)


** انتقاد===> نوازش مثبت

                                        ====>نکتۀ آدرس‌دار

            ===> حمایت مثبت


**هر دعوایی یک یا چند موضوع دارد(fact)

    موضوع باعث ایجاد یک حس در شما شده است(feeling)

    هر دعوایی زمانی حل میشود که یک پیشنهاد معقول در بر داشته باشد(offer)

                                                  ||

                                                  ||

                                                  ||

    اطلاعات درست و مرتبط بدهید/ حستان را تفکیک شده بیان کنید/ درست پیشنهاد بدهید


** دعواهای تک موضوعه احتمالاً حل میشود

     موضوع را شناسایی کنید و اگر چند موضوع پیوسته هستند اصلیترین یا جدیدترین رانشانه‌گیری کنید




   ** دعوای عاطفی مسابقه نیست؛ به هر قیمت طرفتان را مغلوب نکنید زیرا باید خودتان او را جمع کنید



**مسائل شخصیتی خودتان را مراقب باشید: مهارت ارتباطی ردیابی

     .من چمه

     .کدام اتفاق اخیر باعث این موضوع شده است؟

     .کدام وقایع قبلی است که منجر به این حس شده است؟

     .الآن باید چه کنم که حالم خوب شود؟

     .بعداً باید چگونه جلوی این نوع وقایع را بگیرم؟




**عقدۀ مادر===> اگر انسان توقعش از زندگی زناشویی، کار و ... این باشه که اونها حالش رو خوب کنند گرفتار عقدۀ مادره



**چگونه خانواده‌ام به سلامت پیش می‌رود؟



راهکار===>

  •  قابل احترام باشید
  • درست دعوا کنید(گل خوردۀ کمتر)
  • هر روز برای ازدواجتان کاری کنید
  • مسائل خودتان را حل کنید
  • مین گذاری های شما باعث دردسر بقیه است
  • سیم لخت شخصیت خود را بپوشانید
  • با همسرتان بهتر از بهترین دوستتان رفتار کنید
  • فضاهای شخصی داشته باشید و به خودتان مرخصی دهید



ادامه دارد بعد از یک break بیست دقیقه‌ای با موضوع خیانت (البته در اینجا حدوداً 1روز):


زنگ دوم: مشهد- هتل پردیسان - راه‌های حل اختلاف عاطفی (خیانت) - دکتر شیری


نظرات 5 + ارسال نظر
میثم شنبه 22 شهریور 1393 ساعت 23:48 http://meyex.blog.ir

سلام
اینجا نظر میگذارم؛ قبلا توی اون یکی پست پیشنهاد داده بودم
ممنونم که پذیرفتید

موضوع تلخی دارد این سمینار
اما تکنیک هایی که آدم بهشون مجهز و مسلط و مشرف میشه
دل آدم را قرص میکنه!
موفق باشیم

سلام.
به امید موفقیت

محبوبه جمعه 21 شهریور 1393 ساعت 02:27

سلام
از خلاصه نویسی مفید و گسترش این آموزه های خوب ازت ممنونم. ما رو هم در سمینار شریک کردی.
توی بخش آخر : سلامت خانواده که شش تا c باید باشه معنی care مراقبت هست و شفافیت clearance هست که هر دو توی یه خانواده سالم باید باشه ایشالا....

وای ممنون که گفتی
درستش کردم

ماهی چهارشنبه 19 شهریور 1393 ساعت 22:06

دوستم من کلاسهای MEC دکتر رو بودم.فکر میکنم یه بخش از نوشته شما اشکال داره.
"نوازش منفی" نباید پذیرفته بشه.شما نوشتید منفی ها رو بپذیریم.اما مثالتون درسته..

درست میگی عزیز ولی این قسمت مربوط میشه به نوازش اقتصادی اشنایدر که اون به قول خودمون خصاصت ها و اشتباهاتیست که ما انجام میدیم که در مثال، دکتر گفتن صحیحش چگونه هست

مریم هومن یکشنبه 16 شهریور 1393 ساعت 20:39

احسنت به تو دختر من که خیلی لازم داشتم ما منتظر بقیش هستیم بدو بدو بدو

چشم. منتظر اسلایدهام

باران پاییزی یکشنبه 16 شهریور 1393 ساعت 12:05 http://baranpaiezi.blogsky.com

مرسی سوره عالی بود
در محضر دکتر شیری بودن اینجور خوب یادادشت برداری ها رو داره دیگه
منتظر قسمت بعدی هستیم

آره موافقم عزیزم
چشم حتماً یک ایمیل باید بهم برسه جهت تکمیل قسمت ۲

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد