زندگی من= (خودآگاه + ناخودآگاه) من

زندگی من= (خودآگاه + ناخودآگاه) من

خدایا برای تو حرکت می‌کنم؛ تمام سعی خود را به کار می‌گیرم؛هدفمند و پرشور گام برم
زندگی من= (خودآگاه + ناخودآگاه) من

زندگی من= (خودآگاه + ناخودآگاه) من

خدایا برای تو حرکت می‌کنم؛ تمام سعی خود را به کار می‌گیرم؛هدفمند و پرشور گام برم

مشهد- هتل پردیسان - راه‌های حل اختلاف عاطفی (خیانت) - دکتر شیری


**مفهوم خیانت مستلزم درک و تبیین مفهوم تعهد است===> تعهد مفهومی است که باید در رابطۀ عاطفی، بخش‌هایی از هیجان و صمیمیت ایجاد شود تا تعیین کنیم چه مقدار تعهد میخواهیم داشته باشیم(دینامیسیتی تعهد)



تعهد، مفهومی چند لایه است: 

جنسی===> به هر شکل با اون آدم تجربه کنم

عاطفی===> مراقبت احساسی او/ متعهدم بی‌تفاوت نباشم

 مالی  ===> هم که مالی دیگه  (توضیح نداره خب، ولی جهت خالی نبودن عریضه جلوش پر میشه. اینم بیماری من)


**خوش آمدن نشان سلامت آدم است (بسیار این قسمت رو دوست داشتم. اینکه وای خدا مرگم رو تو ذهن آدم میکشه)


** میزان تعهد ما به یک نفر هم بستگی به شخصیت خود ما دارد هم کیستی او ===>شاید 70 به 30 ===> اگر درصد میزان کیستی او در یک دختر 18ساله بیشتر باشه مشکلی نیست ولی در28سالگی دختر به کیستی دیگران بستگی داشتن ...


** تعهد و انتظارات خود را شفاف برای طرفتان بگویید


لغزش===> هرگونه تخطی در رابطۀ عاطفی

خیانت===> اگر لغزش همراه با رابطۀ جنسی باشه

  • عشق قدرت و ضعف را با هم به انسان میدهد
  • محبوبیت باعث مصونیت از خطا نمیشود
  • دلایلی که آدم‌ها دچار لغزش می‌شوند متعدد است و لزوماً پیچیده نیست و گاهی نیز بسیار ساده است

**سهم شما در خیانت رخ داده چیست؟ اگر خیانتی رخ میده سهم چیه؟

  • تفکیک بین مؤثر بودن و مقصر بودن

**شاید کیستی شما به نحویست که بهتون خیانت میشه( مثال: خانمی که همسرش همیشه بهش بدهکار بود زیرا همش حالش بد بود.شوهر فکر میکرد کم دارد یا شایسته نیست...)

  • از جایی که احساس شایستگی کنیم خطا نمیکنیم
  • وقتی من بی‌تعادلم اون هم بی‌تعادل میشه

**مرد زمانی میفهمه امپراطوره که زنش بهش میتابه


**دلایل خیانت یا لغزش==> عصبانیت/ اعتماد به نفس دوباره برای شکارچی بودن/ ترس از میان‌سالی/ کاهش هیجانات




تغییرات هیجانی در ارتباط:


رابطۀ اصلی==>


رابطۀ ممنوعه==>


** وقتی از رابطۀ 35 به سمت 60 نمیری لازم نیست عقده‌ای بشی


** رابطۀ ممنوعه همیشه پرهیجان‌تره و جذاب‌تر ولی رابطۀ اصلی صمیمیت و تعهدی داره که باید در محاسبه در نظر گرفته بشه ===> در اوج دعوا خانم همسر میاد و میگه: برای فلان دردت چایی نبات بیارم (مثال استاد رو یادم نمیااااااد)


** آفات و بیماری‌های رایج و عفونت‌های عشقی===>

  • وابستگی شدید (تصاویر کاذب از همدیگه)
  • روزمرگی و عادی شدن همه چیز =====>  1. افت شدید هیجان (ابتدای هر آشنایی هیجان داره، معتاد نشین)                                      2. شروع فرافکنی‌های منفی                                                                                 3. ما در ازدواج و ارتباط جدی عاطفی از استقلال                                                           خود میگذریم تا امنیت به‌دست آوریم                                                                                                                                                                                            4.زیادی از حد صمیمی شدن یا صمیمیت کم                                                               (صمیمیت اصلی داشتن آرزوها، رؤیاها، شادی و                                                         بغض مشترکه)
  • بدبینی و شک و حسادت
  • خیانت
  • پایان فرافکنی
  • معلم شدن، روان‌کاو شدن

داستانی و بعد پرسشی مطرح شد===> امپراطوری به قصد جنگ، قصر رو ترک و همسرش رو به وزیری که کاملاً بهش اعتماد داشته می‌سپاره.

                                                         برمیگرده و وزیر بهش میگه همسرش بهش خیانت کرده و اکنون مردی در صندوقچه پنهانه

اگر جای امپراطور بودید چه میکردید؟ ===>    رفتارشناسی ما در مواجهه با خیانت:

  1. کشتن همسرمان
  2. کشتن رقیب
  3. کشتن خود
  4. مچ‌گیری و آبروریزی
  5. سکوت و تأمل در خویشتن و صحبت تا حصول نتیجه
  6. فراموش کردن و ادامۀ زندگی با احتیاط و شک
  7. به روی خود نیاوردن و تعیین مرزهای جدید



اتفاقاتی که برای خیانت دیده میفته==>


 after affair  ===> چه باید کرد؟

  • کی بودم؟ کی شدم؟ میخوام چه کنم؟ (صیر کن و تصمیم نگیر فعلاً)
  • اگر بناست بمانی باید درست بمانی و صبوری کنی تا اعتمادسازی شود
  • اگر بناست نمانی باید ظرفیت‌های حقوقی خودت را دقیق بدانی و با کمترین آسیب ترک کنی



معرفی کتاب: (ترجمه نشده - خبر انتشارش در خانۀ توانگری طوبی رو دادن)






پی‌نوشت: ببخشید دیر شد.بعد از دیر رسیدن اسلایدها کمی تنظیم و کشیدن تصاویر اذیتم کرد

               تشکر از حوریه فرامرزی عزیز بابت دادن مفهوم لغزش و خیانت

               تشکر از قسمت  IT خانۀ توانگری بابت دادن اسلایدها

               و تشکر ویژه از استادِ جان دکتر شیری


یک اعتراف: جدول مثلثی رو هر کاری کردم نتونستم درست انجامش بدم و یک کپی پیست از اسلایدها انجام گرفت


زنگ اول: مشهد- هتل پردیسان - راه‌های حل اختلاف عاطفی (دعوای درست عاطفی) - دکتر شیری

نظرات 5 + ارسال نظر
باران پاییزی دوشنبه 31 شهریور 1393 ساعت 10:36 http://baranpaiezi.blogsky.com

سوره بانو خدا قوت

فهیمه جمعه 28 شهریور 1393 ساعت 00:06

فهیمه پنج‌شنبه 27 شهریور 1393 ساعت 18:32

نظرت چیه عزیزم؟

راستش موافقم خیلی موافقم
ولی دلم به این شخص سیاس

مرسی سوره بابت یادداشتت.
این صفحه که لینکشو میذارم رو خوندم آخرشو که خوندم یادت افتادم .بخون مطمئنم خوشت میاد
http://www.roozonline.com/persian/news/newsitem/archive/2013/november/25/article/-7ed6384148.html

سلام. خوندمش ممنون

میثم هوشمند جمعه 21 شهریور 1393 ساعت 00:55 http://meyex.blog.ir

با سلام و احترام
بسیار کار ارزشمندی کردید خانم سوره
یک پیشنهاد هر دو پست را به هم لینک کنید بهتر هست؛
ممنونم بابت انتشار آموخته هاتون

سلام. ممنون از پیشنهادتون. انجام شد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد