زندگی من= (خودآگاه + ناخودآگاه) من

زندگی من= (خودآگاه + ناخودآگاه) من

خدایا برای تو حرکت می‌کنم؛ تمام سعی خود را به کار می‌گیرم؛هدفمند و پرشور گام برم
زندگی من= (خودآگاه + ناخودآگاه) من

زندگی من= (خودآگاه + ناخودآگاه) من

خدایا برای تو حرکت می‌کنم؛ تمام سعی خود را به کار می‌گیرم؛هدفمند و پرشور گام برم

مشهد- پارک ملت- مجتمع امام رضا،مهرطلبی- دکتر شیری

3نفر رو به روی اقیانوس نشستن:

1ی در کودکی برادرش در اقیانوس غرق شده===» هر لحظه منتظره آب اقیانوس بالا بیاد و غرق بشن
1ی بی‌کرانگی دریا رو توجه میکنه
1ی داره بدنش رو برنزه میکنه
1موضوع 3 آدم 3نگاه


  سرنوشت به 4موضوع بستگی داره:

1.ژنتیک
2.Events
3.پیشنویس شخصیت
4.تصمیم بالغانه


* قسمت وقتیه که در آگاهی های محدود هستیم نه برای کسی که براش رازی نیست*


وقتی امتیاز مهارتت 50س====» 50 بدی عزت نفس

====» 30 بدی خودکم‌بین
====» 70 بدی خودشیفته


اعتماد به نفس: از حوزۀ مهارتی حرکت کنی به حوزه‌ای دیگه

عزت نفس: من خودم با خودم احساس شایستگی میکنم

خودانگاره======» تحت تأثیر بیرون آدمی شکل میگیره و کم کم تجربیات آدمی به آن اضافه میشه و در آدم بالغ سهم تجربیات درونی عمده تصویر ما رو شکل میده

ایجاد عزت نفس:

1. جلوی راهزن رو بگیریم
*ترمیم خودکم‌بینی:
الف.پذیرفتن فعلی خود........................لقد کرمنا بنی آدم
ب.افزایش استعدادها و مهارت‌های خود


*یکی که باید بجنگه تو نمیتونی جای اون بجنگی: در زمین دیگران خانه مکن.........کار خود کن، کار بیگانه مکن*


ماری اینزورث یکی از روانشناسان مطرح امریکایی است که در زمینه ی دلبستگی تحقیقات جالبی انجام داده است: کودک و مادرش در اتاقی هستند شخص غریبه‌ای وارد میشه؛ واکنش کودک======»

1.میچسبه به مادر: وابستگی بیش از حد (اضطراب و ناامنی)
2.اصلاً توجهی نمیکنه: انفصال (سوء ظن و رفتار خصمانه)
3.اسباب بازی رو برمی‌داره و میبره سمت غریبه و کم کم بهش نزدیک میشه و ....: وابستگی سالم (اعتماد و اطمینان و انعطاف)


*افسردگی یک خرد داره======» میگه این نحوه، نحوۀ زندگی تو نیست


*باج‌گیرها الزاماً عوضی نیستند؛ تو اینگونه جواب میدهی


* چیزی در زخم هست که آدم زخمی رو خطرناک میکنه: اینجا رو من یک تجربه از پسرعمه‌م یادم اومد. زن>>دانی س:یا:سی بود به جرم اعتقاد س:یا:سی که به ح/ز/ب ملت داشت.وقتی اومد بیرون میگفت:از بین زن>>دانی ها چند تا رو زندان‌بان کرده بودن این اشخاص چند برابر بدتر از زندان‌بان‌های اصلی زندان وحشی بودن. حتی جاهایی که اونا کاری نداشتن اینا اذیت میکردن


*مسئولیت حال هرکسی عمدتاً به عهدۀ خودش و درک‌ها و تفاسیرش است


3اشتباه مشهور زنانه در روابط مهرطلبانه:

1. رفتاری سازگاری بیش از حد
2.رفتار passive agressive (پرخاشگر- منفعل)
3.پذیرفتن سرزنش به معنای مسئولیت‌پذیری نیست


*مهرطلبی خائن تربیت میکنه

**********************جلوگیری از مهرطلبی************************
قبل از هر بله مکث کنید
احتمالات دیگر را بررسی کنید
واضحترین منفعت را انتخاب کنید
اگر لازم است نه را بگویید، نه آنقدر پیچیده که برای فهمش +احتیاج به تفکر طرف مقابل باشه+(+نقل به مضمون)=====» العاقل یکفیه الاشاره

** از بین‌بردن مهرطلبی آسون نیست. اصلاً از بین نمیره.همینکه بسترش باشه میاد بالا. با مهرطلبی میری بعد متوجه میشی دستی رو میکشی

متأسفانه همین مقدار رو تونستم ذهنم رو برای نوشتن تو دستم بگیرم

نظرات 8 + ارسال نظر
بید مجنون شنبه 15 شهریور 1393 ساعت 02:03 http://Sadra.t..niniweblog.com

سلام سوره جان .جالب بود واقعا .لاااااااااااااااااایک داری

آره استاد خیلی خوبی هستن و لایک هم به ایشون
من فقط قسمتی از گفته ها و آموزه هاشون رو نوشتم

مریم هومن شنبه 7 تیر 1393 ساعت 08:10

ماهی خانم :) خیلی خوشحالم از آشناییت

باران پاییزی چهارشنبه 4 تیر 1393 ساعت 10:43 http://baranpaiezi.blogsky.com

عالی بود سوره. ممنون از نوشته هات
اون قضیه ی زندان بان چقدر واقعی بود دختر. مثل آدمهایی که این روز ها ر.ای صادر می کنن و میدن به خورد ملت تا عقده ها شون جبران شه

زهرا دوشنبه 2 تیر 1393 ساعت 22:57

سوره خانم جان
من هم از راه دور استفاده کردم از این مطلب شما و صحبت های دکتر شیری
ممنون خیلی مفید بود و قطعا لذت حضور تو همچین سمیناری یه چیز دیگه است
فایل صوتی اش رو نداری؟

خواهش
نه عزیزم

مریم هومن دوشنبه 2 تیر 1393 ساعت 07:34

سلام خانم
چقدر زحمت کشیدی ممنون از این لطفت از آشنایی باهات خوشبختم ولی نمیتونم دقیقا چهرتو به یاد بیارم راهنماییم میکنی؟

یکی بیاد مریم رو راهنمایی کنه
مامانم میگه روسریم سبز سیدیه بیریختیه و چادر کمری سرم بود و چمبولو

علیرضا شیری دوشنبه 2 تیر 1393 ساعت 07:21

چقدر عالی نوشته اید سوره عزیز
ممنونم به خاطر قاب و کتاب استاد اوستا
چقدر کامنت گذاشتن واست ، زحمت میبره دختر

به به چه لذتی استاد بیاد و کامنت بذاره
احتمالاً به خاطر تغییرات خاصۀ سوره ایه

فهیمه شنبه 31 خرداد 1393 ساعت 23:29

آورین آورین

من رو دست کم نگیر

فهیمه شنبه 31 خرداد 1393 ساعت 20:13 http://khaneh-sabz.persianblog.ir

سلام سوره جان.من تو سمینار دکتر باهات آشنا شدم تو اینستا گرام پیدات کردم و بعد هم اینجا.چقدر دقیق مطالب دیروز رو نوشتی.دقیق و خلاصه.درود بر تو.چقدر دوست دارم بیشتر باهات حرف بزنم.دوستی مشهدی که مث من شاگرد استاد هست.البته تو کلاس پنجمی و مت اول....
برای شروع چندتا از پستای وبلاگت رو خوندم.امتحان دارم وگرنه من خوره ی وبلاگای مث توام.
فهیمه رو بخاطر بسپار ;-)

سلام عزیزم. خوشحال شدم از آشناییت خانم قدبلند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد